Splošni nabavni pogoji
1. Veljavnost splošnih nabavnih pogojev
1.1. Splošni nabavni pogoji veljajo izključno in v celoti. S temi Splošnimi nabavnimi pogoji se družba ISKRA, elektro in sistemske rešitve, d.o.o. (v nadaljevanju: družba) in dobavitelj dogovorita o medsebojnih pravicah in obveznostih, ki veljajo v primerih naročila blaga, ki ga dobavi dobavitelj ali storitve, ki jo izvede dobavitelj. Družba kupuje blago ali naroči storitev samo skladno s temi pogoji. Določila morebitnih dobaviteljevih prodajnih pogojev družbe ne zavezujejo v nobenem primeru,
tudi če jih družba ni izrecno zavrnila, razen v primeru, če je zakoniti zastopnik, ki je vpisan v sodni register (v nadaljevanju: zakoniti zastopnik), dobaviteljeve poslovne pogoje izrecno pisno sprejel oziroma potrdil. V nobenem primeru se ne šteje, da imajo zaposleni v Iskri, d.o.o. kakršno koli pooblastilo za sprejem splošnih nabavnih pogojev dobavitelja, razen če posameznemu zaposlenemu, zakoniti zastopnik za posamezni primer izda pooblastilo (v nadaljevanju: pooblaščenec).
1.2. Za vsako odstopanje od Splošnih nabavnih pogojev, je potrebno pisno soglasje družbe. Če je družba z dobaviteljem sklenila pogodbo ali aneks z drugačnimi določili za posamezen nakup, se Splošni nabavni pogoji uporabljajo v vsem, česar pogodba ali aneks za posamezen nakup, ne ureja.
2. Naročilo in potrditev naročila
2.1. Naročilo in delna naročila (odpoklici), kot tudi njihove spremembe, so zavezujoči le, če so dani v pisni obliki. Če dobavitelj naročilo potrdi, hkrati pa predlaga, da se v nečem spremeni ali dopolni, se šteje, da je naročilo zavrnil in sam dal drugo ponudbo, ki velja le, če jo zakoniti zastopnik družbe ali pooblaščenec opredeljen v 1.1. Splošnih nabavnih pogojev, pisno potrdi.
2.2. Družba si pridružuje pravico, da kadarkoli, odstopi od naročila, pri čemer ji razloga odstopa ni potrebno navajati. Družba v takšnem primeru ni dolžna plačati cene naročila, od katerih je odstopila niti nobenih drugih stroškov ali škode, ki bi jo dobavitelj lahko utrpel v povezavi z odstopom od naročila.
2.3. Vsako pisno naročilo družbe vsebuje določilo, da so Splošni nabavni pogoji sestavni del naročila. Splošni nabavni pogoji zavezujejo dobavitelja, če je naročilo pisno potrdil ali če se naročilo skladno z določilom naslednjega odstavka šteje za potrjeno.
2.4. Dobavitelj mora posamezno naročilo pisno potrditi oziroma zavrniti v roku treh delovnih dni po njegovem prejemu. V kolikor dobavitelj naročila v roku treh delovnih dni po njegovem prejemu pisno ne zavrne, se šteje da je naročilo potrjeno.
2.5. Določilo prejšnjega odstavka velja tudi za delna naročila (odpoklici), ki jih družba podaja v okviru generalnega naročila, ki je bilo dano vnaprej za daljše obdobje. Gre torej za primere, ko generalno naročilo sestoji iz več delnih naročil, ki jih družba podaja sukcesivno, po potrjenem generalnem naročilu.
3. Dobava in dobavni roki
3.1. Dobavitelj bo predmet naročila dobavil in izročil družbi v rokih in količinah, določenih v naročilu oziroma pogodbah. Tako navedeni dobavni roki so bistveni in fiksni. Če predmet naročila ni dobavljen v dobavnem roku, družba takega blaga oziroma storitve ni dolžna sprejeti ali plačati, kar velja tudi za morebitne še nedobavljene delne dobave. V primeru zamude dobavnega roka ima družba pravico, da naročilo odpove. V primeru, če bo družba uveljavila svojo pravico do odpovedi naročila, bo
dobavitelja o odpovedi pisno obvestila, s čimer se šteje, da je naročilo odpovedano.
3.2. Družba je v primeru odpovedi naročila zaradi zamude dobavnega roka, kot izhaja iz prejšnjega odstavka, upravičena dobavitelju zaračunati vso nastalo škodo, ki ji nastane iz tega naslova - po lastni izbiri lahko zahteva 20 % pavšalno odškodnino od neto zneska, ki predstavlja plačilo za predmet odpovedanega naročila, ali pa terja povračilo dejansko nastale škode.
3.3. V primeru, da družba naročila ni odpovedala in dobavitelj predmet naročila dobavi po poteku dobavnega roka, je družba upravičena dobavitelju zaračunati penale v višini 0,5 % neto pogodbene cene (cene naročila) za vsak koledarski dan v času med dogovorjenim datumom dobave in dejanskim datumom dobave, vendar največ 10 % neto pogodbene cene, pri čemer ob sprejemu predmeta naročila družba ni dolžna posebej izjavljati dobavitelju, da si pridržuje pravico zahtevati penale. V primeru
dobaviteljeve zamude veljajo tudi vsa določila zakona, ki ureja posledice dolžnikove zamude.
3.4. V primeru, da družba naročila ni odpovedala in dobavitelj predmet naročila dobavi po poteku dobavnega roka ter je družba zaradi zamude s strani dobavitelja v zamudi z dobavo predmeta naročila svojemu kupcu in je dolžna na temelju takšne zamude svojemu kupcu plačati penale, je dobavitelj, poleg penalov, ki izhajajo iz prejšnjega odstavka, dolžan družbi v celoti plačati tudi vse stroške, ki jih ima le-ta s plačilom penalov svojemu kupcu. Višino penalov, ki so bili zaradi zamude dobavitelja
zaračunani družbi s strani njenega kupca, le-ta dobavitelju na njegov poziv izkaže s predložitvijo ustrezne dokumentacije, ki dokazuje predmetno obveznost družbe.
3.5. Če dobavitelj pričakuje oziroma se seznani z okoliščinami, ki vplivajo na pravočasnost dobave oziroma drugih okoliščinah, ki bi lahko ogrozile pravilno izpolnitev, kot tudi o vseh okoliščinah, ki vplivajo na kvaliteto storitve, mora o tem nemudoma v pisni obliki obvestiti družbo. Kljub sprejemu zakasnele dobave oziroma prejemu obvestila iz prejšnjega stavka, družba obdrži vse pravice, ki ji skladno z določili zakona in določili teh Splošnih nabavnih pogojev gredo v primeru zamude
dobavitelja. Družba ima pravico odkloniti delne dobave, razen če je dogovorjeno drugače.
3.6. Za pravočasnost dobav je odločilen prihod na v okviru naročila in teh Splošnih nabavnih pogojev dogovorjeno mesto. Pri naročilu storitev pa je za pravočasnost odločilen prevzem del.
4. Računi
4.1. Račun mora biti poslan na elektronski naslov racuni@iskra.eu. Račun mora vsebovati datum in številko naročila, datum in številko računa, davčno številko dobavitelja in točen naslov družbe. DDV mora biti na računu prikazan posebej.
5. Cenik in prehod nevarnosti
5.1. Če ni izrecnega drugačnega pisnega dogovora med družbo in dobaviteljem dogovorjena cena vsebuje vse stroške (vključuje tudi embalažo) in davke. Nevarnost uničenja preide na družbo takrat, ko blago prevzame družba oziroma njen pooblaščeni predstavnik na dogovorjenem mestu.
5.2. Nobena sprememba cen, ki vpliva na povečanje dobaviteljevih stroškov, vključno, vendar ne omejeno na splošne stroške, stroške dela ali materiala, ne more vplivati na spremembo dogovorjene cene.
6. Plačilni pogoji
6.1. Družba plača račun znotraj dogovorjenega plačilnega roka. Plačilni rok začne teči po prejemu pravilno izstavljenega računa, vendar ne prej kot prvi dan po pravilno opravljeni dobavi blaga oziroma izvršitvi storitve. Družba bo račun plačala v roku 90 dni oziroma v drugem roku, dogovorjenem med strankama, šteto od dne prejema računa. Če družba plača račun v roku 30 dni od dneva prejema računa ima pri plačilu računa pravico odbiti 2% popust za predčasno plačilo; če družba plača račun v roku
15 dni od dneva prejema računa, ima pri plačilu računa pravico odbiti 3% popust na predčasno plačilo; če družba plača račun v roku 8 dni od dneva prejema računa, ima pri plačilu računa pravico odbiti 4% popust na predčasno plačilo.
6.2. V primeru, da je družba plačala zmanjšani račun na podlagi izpolnjenih pogojev iz prejšnjega odstavka, se dobavitelj s sedežem v Republiki Sloveniji zavezuje družbi za znesek popusta za predčasno plačilo (tj. za znesek razlike do prvotno dogovorjene pogodbene cene -brez cassasconta) izstaviti dobropis.
6.3. Plačilo računa ne pomeni potrditve, da je bila dobava oziroma storitev opravljena v skladu s pogodbo. Če ima blago oziroma storitev napake, je do odprave le-teh oziroma dokončnega dogovora z dobaviteljem družba upravičena zadržati plačilo za računa, ki je bil izstavljen za plačilo blaga oziroma storitev z napakami.
7. Prevzem in reklamacije
7.1. Predmet naročila, izdelan v skladu z zahtevami naročila se prevzema na stroške dobavitelja. Če v naročilu ni drugače določeno, se predmet naročila izroči po pariteti DAP po INCOTERMS 2010. Družba opravi količinski, ne pa tudi kakovostni prevzem blaga. Pogodbeni stranki se izrecno strinjata, da bo kakovostni in količinski pregled blaga izvedel dobavitelj sam in o tem Družbi izdal potrdilo/certifikat. S tem je Družba razbremenjene svoje obveznosti pregleda stvari in notifikacije
očitnih napak v kakovosti/količini blaga. Morebitne očitne napake glede količin predmeta naročila bo družba reklamirala v roku 24-mesecev od prevzema predmeta naročila. Skrite napake bo družba reklamirala v roku 60-dni od dneva, ko jih zazna.
7.2. Prevzem predmeta naročila, ki ga družba opravi, ne izključuje odgovornosti dobavitelja za nepravilno izpolnitev oziroma neizpolnitev naročila. V tem smislu se dobavitelj odpoveduje ugovoru nepravočasne notifikacije napake.
7.3. V primeru, da družba pri prevzemu predmeta naročila oziroma v roku 60 dni po prevzemu ali kasneje v teku rednega poslovanja predmet naročila zaradi očitne napake zavrne, družba o tem pisno obvesti dobavitelja (reklamacijski zahtevek), pri čemer družba lahko po svoji izbiri: (a) odstopi od naročila; (b) sprejme predmet naročila ob ustreznem znižanju cene; (c) zahteva od dobavitelja, da predmet naročila na stroške dobavitelja v celoti ali delno zamenja, tako, da je kakovost blaga v skladu
z zahtevami v naročilu; (d) v primeru, da dobavitelj ne zamenja ali popravi predmeta naročila, na stroške dobavitelja popravi ali izvrši dobavo s strani drugega dobavitelja.
7.4. V kolikor ni v točki 7. drugače določeno, se glede stvarnih in pravnih napak uporabljajo določila zakona. Družba ima pravico, da skladno z določilom prejšnjega odstavka samostojno izbere način, kako bo dobavitelj odpravil napake blaga oziroma storitev.
7.5. V kolikor dobavitelj ne prične izvajati aktivnosti za odpravo nepravilnosti nemudoma po naznanitvi napake, še posebej pa v nujnih primerih, je družba upravičena ugotovljene nepravilnosti odpraviti sama oziroma s pomočjo tretjih oseb, pri čemer v takem primeru vse tako nastale stroške nosi dobavitelj. V primeru, če se ugotovi, da ima dobava pravne napake se dobavitelj zavezuje poskrbeti, da bo družba do tretjih oseb v takšnem položaju, kot da dobava ne bi imela pravnih napak.
7.6. Družba ima v primeru vsakega reklamacijskega zahtevka pravico od dobavitelja zahtevati povrnitev pavšalnih reklamacijskih stroškov v višini 250,00 EUR kot tudi povrnitev vseh ostalih stroškov, ki jih povzroči reklamacija: stroške prebiranja Iskra d.o.o. v višini 20 EUR/h/osebo, stroške zastoja proizvodnje v višini 1000 EUR/h, stroške merilnice in testiranj v višini 200 EUR/h, ter vse ostale stroške, ki jih povzroči reklamacija.
7.7. Poleg reklamacijskih stroškov dobavitelj odgovarja tudi za vso škodo, nastalo v zvezi z napakami blaga oziroma storitev. Če npr. kupci družbe zaradi napak blaga oziroma storitev dobavitelja družbi vrnejo izdelke, ki jih je izdelala, ali se zaradi tega zniža cena teh izdelkov, ali je družba na drugačen način oškodovana, je družba upravičena od dobavitelja terjati tudi povračilo vse tako nastale škode. Dobavitelj odgovarja tudi za vso drugače nastalo škodo iz naslova reklamacijskih
zahtevkov.
8. Garancija
8.1. Dobavitelj daje 36 mesečno garancijo, razen ko je z zakonom ali s pisno pogodbo med strankama, določen daljši garancijski rok.
8.2. Garancijski rok začne teči s prehodom rizika na družbo.
9. Kakovost
9.1. Dobavljeni predmet naročila mora biti v skladu z zahtevami naročila in specifikacijami, risbami in vsemi dokumenti in standardi, ki definirajo predmet naročila. Brez pisne potrditve s strani družbe ni dovoljena nobena sprememba ali odstop od zahtev naročila. Na zahtevo družbe je dobavitelj dolžan posredovati vso dokumentacijo glede kakovosti predmeta naročila.
9.2. V primeru, da v naročilu ni posebej specificirana kakovost predmeta naročila, dobavitelj jamči, da bo dobavil predmet naročila v kakovosti, ki je v skladu s pravili stroke.
10. Embalaža in transport
10.1. Dobavitelj mora predmet naročila odposlati v skladu z običajnimi trgovinskimi praksami ali v skladu z navodili, ki jih da družba, če je v posameznem primeru potreben poseben transport ali embalaža. Družba ne prevzema nobene odgovornosti za poškodbe ali izgubo blaga med transportom, ampak je odgovornost za poškodbe ali izgubo zaradi neustreznega transporta, kot tudi za neustrezno embalažo v celoti na dobavitelju.
10.2. Dobavnica in morebitni drugi dokument, določeni v naročilu (tehnična navodila, certifikati kakovosti, itd.) se priložijo vsaki pošiljki. Vsaka dobavnica mora vsebovati najmanj podatke o št. naročila, točen opis blaga oz. storitve, težo, volumen in tarifno številko. Če dobavnica in morebitni drugi dokumenti niso priloženi, družba ni dolžna opraviti prevzema predmeta naročila, vse dokler ji niso dostavljeni tudi odpremni dokumenti.
11. Odgovornost in zavarovanje
11.1. V kolikor družbi zaradi ravnanja dobavitelja nastanejo kakršnikoli stroški, vključno s stroški pravd, in v kolikor so takšni stroški posledica napake dobavljenega blaga oziroma opravljene storitve dobavitelja, je le-te dolžan povrniti dobavitelj.
11.2. Dobavitelj mora skleniti ustrezno zavarovanje svoje odgovornosti, ki je običajno za panogo, v katero sodijo dobaviteljevi izdelki oziroma storitve. O izpolnjevanju te zahteve mora dobavitelj na poziv družbe dostaviti ustrezno dokazilo.
12. Sredstva, dana dobavitelju
12.1. Materiali, embalaža in ostali predmeti, ki jih družba izroči dobavitelju z namenom, da dobavitelj izpolni naročilo, ostanejo last družbe in jih dobavitelj hrani za družbo. Izročena sredstva sme dobavitelj uporabljati zgolj za namen izpolnitve naročila družbe. V nasprotnem primeru je dobavitelj družbi odškodninsko odgovoren za vso na ta način povzročeno škodo.
13. Varovanje poslovne skrivnosti
13.1. Orodja, vzorci, forme, modeli, profili, načrti, predpisi za kontrolo, norme, merila ter druge stvari in informacije, ki jih družba da dobavitelju z namenom izvršitve dobave se brez predhodne pisne privolitve družbe ne smejo predajati tretjim osebam ali uporabljati za druge namene, ki niso v skladu s pogodbo. V nasprotnem primeru je dobavitelj družbi odškodninsko odgovoren za vso na ta način povzročeno škodo.
13.2. Dobavitelj bo kot poslovno skrivnost varoval vso poslovno in tehnično dokumentacijo, s katero se je seznanil pri družbi. Dolžnost varovanja poslovne tajnosti traja ves čas trajanja poslovnega sodelovanja med dobaviteljem in družbo kot tudi po zaključku vse do trenutka, ko vse te informacije ne postanejo splošno znane, vendar najmanj za obdobje 5 let po zaključku sodelovanja. Izključni lastnik posredovane dokumentacije in informacij ostane družba. Brez predhodnega pisnega dovoljenja
dobavitelj prejete dokumentacije in informacij ne sme posredovati tretjim osebam. Na zahtevo družbe se dobavitelj zavezuje nemudoma vrniti vso prejeto dokumentacijo. Družba si pridrži vse pravice do in iz posredovane dokumentacije in informacij, vključno s pravicami industrijske lastnine.
13.3. Dobavitelj ne sme produktov, ki jih je izdelal na podlagi dokumentacije družbe ali z uporabo orodij, ki ju jih je dala na razpolago družba, dobavljati tretjim osebam ali jih uporabljati sam.
14. Varstvo pred zahtevki tretjih oseb iznaslova pravic industrijske lastnine
14.1. Dobavitelj se zavezuje, da bo družbo zaščitil pred vsemi zahtevki tretjih oseb, ki bi jih le-te uveljavljale ali poskušale uveljavljati do družbe zaradi kršitve pravic industrijske lastnine (patent, model licence, blagovne znamke, itd.) glede predmeta naročila, ki ga je družbi dobavil dobavitelj. Dobavitelj se nadalje zavezuje, da bo v primeru spora, ki bi nastal zaradi takšne kršitve, ravnal v interesu družbe, s skrbnostjo, kot bi ravnal v lastnih zadevah in ji povrnil vse stroške, ki bi ji nastale zaradi takšne kršitve (stroške, nastale pred začetkom sodnega postopka, stroške sodnega postopka, kot tudi morebitna nadomestila, ki bi jih družba iz tega naslova morala plačati tretjim osebam).
15. Sprememba ali ukinitev proizvodnje dobavitelja
15.1. Dobavitelj se obveže, da bo o nameravani ustavitvi proizvodnje določenega tipa produkta, ki ga dobavlja družbi, le-to obvestil najmanj 1 leto pred nameravano ustavitvijo proizvodnje.
16. Odstop terjatev
16.1. Dobavitelj ne sme brez predhodnega pisnega dovoljena odstopiti tretjim osebam terjatev do družbe. Družba svojega soglasja ne bo odklonila brez utemeljenih razlogov.
17. Ostale določbe
17.1. Če je oziroma postane ena ali več določb teh pogojev neveljavnih, to ne vpliva na veljavnost ostalih določil. Stranki bosta neveljavno določbo nadomestili z veljavno, ki se bo po gospodarskem smislu najbolj približala prvotnemu namenu strank.
17.2. Za reševanje morebitnih sporov je izključno pristojno slovensko sodišče, ki je krajevno pristojno po sedežu družbe. Uporablja se pravo Republike Slovenije brez določil mednarodnega zasebnega prava. V primeru mednarodne prodaje blaga je uporaba Dunajske konvencije o mednarodni prodaji blaga izključena v celoti.
17.3. Ti Splošni nabavni pogoji so objavljeni na internetni strani družbe: http://www.iskra.eu/. Navedeni pogoji veljajo, dokler jih Iskra ne prekliče oziroma spremeni.