IP Telefonija
IP telefonija ali VoIP (Voice over IP) je termin, ki označuje prenos govora preko protokola IP. Integracija storitev VoIP v IP omrežje omogoča tako končnemu uporabniku kot omrežnemu sistemu uporabo številnih govornih storitev. Poleg tega je vpeljava sprememb z uporabo VoIP telefonije veliko enostavnejša. Integracija storitev VoIP omogoča končnemu uporabniku, da različne funkcije telefona opravlja kar njegov računalnik. Na ravni omrežja pa omogoča integracijo strežnika IP telefonije z domenskim strežnikom LDAP. VoIP tako prinaša vrsto prednosti: omogoča boljšo učinkovitost uporabnikov, preprostejšo uvedbo sprememb, upravljanje interne telefonije, preprostejše povezovanje različnih lokacij in možnost integracije s CRM in ERP sistemi.
IP TELEFONIJA PRIMER
Sedež podjetja se nahaja v glavnem mestu. Podjetje pa ima 24 poslovnih enot po državi in 5 poslovnih enot v tujini. Večina telefonskih pogovorov poteka med sedežem podjetja in zunanjimi poslovnimi enotami, kar pomeni, da so stroški pogovorov visoki. Telefonska centrala na sedežu podjetja je preživela svojo življenjsko dobo in je postala neuporabna. Zunanje poslovne enote uporabljajo centrex; v tujini pa podjetje uporablja analogne telefonske linije. Poenotenje telefonskega omrežja, znižanje
stroškov, uvajanje novih govornih storitev in integracija VoIP v IP omrežje so cilji, ki jih podjetje lahko doseže z uvedbo VoIP storitev.
REŠITEV
Implementacija IP-telefonije bo izvedena z uporabo dveh redundančnih centralnih strežnikov na sedežu podjetja in SIP povezave s telefonsko centralo. Zunanje poslovne enote bodo s sedežem podjetja povezane preko IPsec VPN povezav, ki bodo prenašale tako govorni kot podatkovni promet. Analogne telefonske linije bodo služile za povezovanje s telefonsko centralo v primeru, da pride do prekinitve internetne povezave. GSM prehodi se bodo uporabljali za klice v mobilna omrežja in s tem znižali stroške ter izboljšali zanesljivost omrežja.
PREDNOSTI
Uvedba VoIP omogoča prihranek pri stroških za klice med poslovnimi enotami; hkrati pa s konvergenco z računalniškim omrežjem podjetja oblikuje enotno telefonsko omrežje. Mobilni uporabniki lahko uporabljajo storitve t.i. virtualne pisarne, ki jim omogoča klicanje in sprejemanje klicev z uporabo programskega telefona na njihovem računalniku. Ta se preko IPsec VPN povezave povezuje s pisarniškim stacionarnim telefonom, medtem ko so na službeni poti ali doma. Taka zasnova omrežja pa zagotavlja
tudi visoko razpoložljivost telefonskega omrežja.