Avtomatizacija mestnega prometa
V Iskri se z avtomatizacijo cestnega prometa ukvarjamo že od leta 1962, ko je bila v Sloveniji postavljena prva semaforska naprava. Danes so slovenske ceste in avtoceste opremljene in nadzorovane z Iskrino opremo. Smo strokovnjaki in vodilni profesionalci v Sloveniji na področju učinkovitega upravljanja, nadzora in kontrole prometa, naše reference pa sežejo tudi preko meja Slovenije. Danes v Iskri združujemo unikatno kombinacijo inženirskega znanja in najsodobnejše
tehnologije. Naše sistemske rešitve učinkovito obvladujejo mestni promet, avtocestni promet in promet v tunelih. Sodobni Center za Avtomatsko Vodenje Prometa, ki je produkt lastnega znanja in razvoja, omogoča ne samo nadzor, temveč tudi optimalno pretočnost in upravljanje s prometom v urbanih naseljih v vsakem času in vseh pogojih.
Mi vemo, kako.
Rešitve:
1.1 Sistem upravljanja mestnega prometa
1.2 Sistem za nadzor prometa na semaforiziranih križiščih
1.3 Sistem prepoznavanja registrskih tablic
1.4 Sistem za spremljanje vozil
1.1. Sistem za upravljanje mestnega prometa
Promet je nadzorovan s pomočjo računalnika in sistema signalnih luči, ki je oblikovan na način, da upošteva pomembnost individualnih cestnih povezav in obremenitve prometa na njih. Na podlagi meritev podatkov so izbrani optimalni signalni programi za zagotovitev minimalnih zamud vozil v danih situacijah. Ker je območje, ki ga sistem za nadzor cestnega prometa veliko in razmere niso povsod enake, je potrebno razdeliti območje na manjša podobmočja (slika št. 1), kjer so aktivni programi z enako
dolžino cikla in preklopnimi časi.
Oddaljena križišča so lokalno nadzorovana s strani najprimernejšega prometnega programa.
1.2. IS-COT - alogoritem za pametno upravljanje cestnega prometa
IS-COT analiza s tremi osnovnimi prometnimi vrednostmi:
- Subjekti: vozila, pešci, kolesarji in vsi ostali uporabniki
- Prostor: ceste
-
Čas: odmik, fazno zaporedje, razmiki in dolžina cikla
Pretok prometa je pomembno opazovati skozi časovne parametre (čas nahajanja vozil v določeni točki) in ne le kot število enot v časovnem obdobju.
IS-COT se izogiba napakam pri kalkulaciji kapacitet in izkorišča celoten potencial današnje »telematic« tehnologije za prilagodljivo upravljanje prometa: noben element plana signalizacije ni pred nastavljen, temveč je prilagojen in transformiran v izbrano funkcijo.
Kombinacija strateških in lokalnih detektorjev prometa zaznava potrebe prometa – subjekti (strukturni in prometni časovni parametri) s ciljem zagotoviti optimalne parametre časovnega načrta signalizacije, ki je na voljo na cestah. IS-COT v skladu s prometnimi potrebami v realnem času, razteza v času in prostoru signalnih ciklov z namenom izogiba in bistvenega zmanjšanja posledic zastojev. Ravni delovanja so prometna krožišča v mestni coni.
1.3. Detektorji prometa
- Indukcijske zanke so bistvenega pomena za mikro nadzor vsakega križišča. Ti se uporabljajo za zaznavanje vozil, ob prihodu v križišče. Uporabljajo se za najavo vozil, podaljševanje zelenih luči, prisotnost vozila, štetje količine prometa, klasifikacije vozil in merjenje hitrosti. Indukcijske zanke se lahko uporabljajo v vsakem krožišču za odkritje pretoka vozil in za omogočanje optimizacije ustreznega prometnega programa.
- Senzorji mikrovalovnega gibanja prepoznajo premikajoče vozilo in prepoznajo vzorec ter sprožijo delovanje prometnega kontrolorja. Z uporabo mikrovalovne tehnologije, detektorji zagotavljajo natančno in dosledno zaznavanje vozil brez vpliva temperature, barve ali sprememb okolja.
-
Bluetooth detektorji so naprave, ki omogočajo detekcijo vseh Bluetooth signalov na vseh mobilnih napravah, ki imajo to opcijo omogočeno. Uporaba signala je dovolj razširjena, da omogoča zadostno statistično verjetnost pokazati real-time stanje v prometu.
1.4. Semaforske naprave – družina MSKE
Semaforske naprave - družine MSKE, predstavljajo novo generacijo semaforskih naprav. Namenjeni so reševanju prometnih zahtev in primerne za semaforiziranje srednje velikih in velikih križišč.
Semaforska naprava zaznava prometne zahteve preko induktivnih zančnih detektorjev, mikrovalovnih ali IR detektorjev, tipk za pešce in ostalih senzorjev za najavo vozil in pešcev.
Možno je krmiljenje osvetljenih prometnih znakov, krmiljenje ostalih naprav preko TTL izhodov ali serijskih komunikacij kot so odštevalni prikazovalniki (odštevanje sekund do izteka zelenega ali rdečega signala), spremenljivi prometni znaki (VMS) itd.
Semaforske naprave se povezuje z nadzornim centrom preko TK kabelskih paric, z UKV in GPRS modemi, Ethernet optično ali lokalno UTP mrežo, možne pa so tudi druge oblike komunikacijskih medijev.
1.5. RiLSES
Prilagodljiv sistem upravljanja prometa je usmerjen v zaznavanje in evidentiranje prekrškov rdečih luči in hitrostnih prekrškov.
Ključne prednosti:
- celoten sistem izvrševanja v enem prostoru
- dve kameri za nadzor okolja s širokimi lečami, telezoom in IR bliskavico za nočno slikanje
- enota za odločanje pridobi signal iz induktivnih zank in sproži delovanje kamer
- oddaljena administracija
- pošiljanje slik registrskih tablic (skozi TCP/IP) v prometno kontrolni center
- ohišje iz nerjavečega jekla – vse komponente so zaščitene proti vandalizmu in ekstremnim vremenskim pogojem
- zagotovljena avtentičnost in integriteta prekrška
1.6. Sistem prepoznavanja registrskih tablic
Sistem je namenjen:
- avtomatizaciji parkirišč brez uvedbe kartic ali drugih identifikacijskih nosilcev
- obračunu cestnine na avtocestah
- ugotavljanju in preprečevanju pobegov na bencinskih servisih
- nadzoru vozil na mejnih prehodih
- nadzoru tekočega prometa
- mobilnemu nadzoru prometa iz vozila (policija)
- zapori vhoda v garažne hiše, industrijske obrate, ipd
1.7. Sistem za spremljanje vozil
Omogoča preprosto in učinkovito nizkocenovno rešitev za daljinski pregled.
Sistem omogoča številne aplikacije:
- hoteli
- naselja
- letališča
- avtobusne in železniške postaje
- mejni prehodi
- kontrolne točke za pametni nadzor
- parkirne hiše, …
Na voljo je v dveh glavnih izvedbah:
- fiksne naprave na mestu
- mobilni, hitro nastavljivi, sistemi za željeno mesto
Sistem za zaznavanje vozil je lahko nadgrajen po potrebi z umetno inteligenco v različne video analitske rešitve:
- prepoznavanje avtomobilskih registrskih tablic
- štetje vozil
- generiranje statistike, itd…
-
Tehnična dokumentacija
Traffic Control Systems - Reference list PDF 988 kB