Avtomatizacija avtocestnega prometa
REŠITVE:
- sistem za pametno upravljanje prometa
- sistem za klic v sili
- nadzor dostopa
- avtomatizacija mejnih prehodov
- elektronski cestninjenje
- sistem za avtomatizacijo prometa v predorih
2.1. Pametni sistem za upravljanje prometa
Sistem prikazuje nesreče, prometne zastoje, stanje opreme, hitrostne omejitve z namenom podajanja čim več informacij voznikom o stanju cest, prometa in vremenskih pogojev. Več avtocestnih podsistemov je povezanih v kontrolni center, ki daje signale obcestnim sporočilnim znakom, da informira uporabnike z informacijami v realnem času.
2.2. Sistem za klic v sili
Telekomunikacijski sistem za klic v sili (ESC) je namenjen uporabnikom avtoceste z namenom zagotovitve glasovne povezave z operaterjem v prometnem kontrolnem centru. Operater uporablja SCADA grafični vmesnik za nadzor avtocestnega sistema za klic v sili. Ob pritisku na gumb za klicanje na pogovorni plošči je uporabnik takoj povezan s prometnim kontrolnim centrom, kateremu priskrbi potrebne informacije ali prosi za pomoč.
2.3. Nadzor dostopa
Iskra zagotavlja svetovanje, študije in projektno vodenje za različne sisteme za kontrolo vstopa na ukaz. Nekatera področja aplikacij naših sistemov za nadzor vstopa za vozila so:
- parkirišča
- cestninske postaje
- cestnine za mejni prehod
- parkirne hiše
- obmorske marine
- druga področja z omejenim dostopom
2.4. Avtomatizacija mejnih prehodov
Deset mednarodnih mejnih prehodov med Slovenijo in Hrvaško je opremljenih s Iskrinimi sistemi za nadzor prometa. Sistemi za nadzor nadzoruje centralni kontrolni računalnik v Centru policijske in carinske uprave. Elementi sistema so grafično prikazani na zaslonih nadzornega računalnika, ki kažejo operativnost sistema pri prečkanju meje: odhodna/izhodna steza za tovorni promet, vhodna in izhodna steza za potniški promet, vhodna steza za tovorni promet in steze za carinsko kontrolo.
2.5. Elektronsko cestninjenje
Sistem za elektronsko cestninjenje ABC omogoča rešitev za učinkovito in avtomatizirano elektronsko cestninjenje, priročnost in veliko udobje potnikov, nizke vzdrževalne stroške in hitro povračilo investicije.
KLJUČNE PREDNOSTI:
- zmanjševanje onesnaževanje okolja
- bolje izkoriščen čas brez čakalnih vrst
- finančni prihranek z uporabo moderne tehnologije
Sistem za elektronsko cestninjenje omogoča:
- zaprt in odprt sistem cestninjenja
- predplačilni ali plačilni sistem
- sistem »samo za branje« in sistem »za branje in pisanje«
- komunikacijska frekvenca 2,45 GHz ali 5.8 GHz, ki omogoča izmenjavo istih »transponders« s katerimkoli drugim avtocestnim operaterjem
- uporaba enote na vozilu (OBU) ali brez dotična kartica s čipom
- enostavna posodobitev sistema na obstoječih ali novih cestninskih postajah
- sistem omogoča popolno anonimnost uporabnika (predplačilni sistem)
2.6. Sistem za avtomatizacijo prometa v predoru
Močno povečana gostota prometa in specifične prometne razmere v tunelih lahko povzročijo katastrofalne prometne nesreče. Zato je potrebno zagotoviti posebno pozornost oblikovanju sistemov v predorih.
Naprave, nameščene v predorih, so narejene v skladu z najnovejšimi evropskimi standardi in smernicami:
- sistem za upravljanje in nadzor prometa
- sistem za videonadzor
- sistem za video zaznavanje
- sistem za nadzor višine prometnih vozil
- sistem za klic v sili
- CO in sistem za merjenje vidljivosti
- sistem za prezračevanje
- sistem za gašenje
- sistem za zaščito proti vlomu
- sistem za radijsko komunikacijo
- sistem za obveščanje potnikov
- sistem za nizko in visoko napetostni nadzor
- sistem za brezprekinitveno napajanje
- sistem za osvetlitev predora
- drenažni sistem
Center za nadzor in spremljanje sprejme celotne informacije, o vsem kar se dogaja v tunelu. Zagotovljen je takojšen prikaz informacij na zaslonu računalnika za nadzor, ki ustrezno shranjuje podatke z namenom poročil in analize dogodkov.
-
Tehnična dokumentacija
Traffic Control Systems PDF 988 kB